STAFFIEN TALVIPÄIVÄ

Tule mukaan viettämään mukava päivä staffien ja staffiharrastajien parissa 15.11.2015 Klaukkalassa! Ohjelmaa on tänäkin vuonna paljon ja se on suunnattu sekä kasvattajille, että harrastajille.

Paikka
Kennelliiton koulutustilat, Lahnuksentie 215, Klaukkala
 (Huom! Pihaan ajetaan Nurmelantien ja Aropellon kautta)

Aikataulu
    10:00 - 12:00 Kasvattaja-aamiainen ja luento
    10:00 - 14:00 DOGRISK-tutkimuksen näytteenotot

10:30 - 13:00 Dobo
    10:30 - 12:00 Toimintarata

12:00 - 12:30 Näyttelytreenit
    12:15 - 15:15 Jalostustarkastukset

12:30 - 15:00 Nuori staffi -kilpailu

13:00 - 15:00 Terveystarkastukset

Kutsukirje (PDF)

Kasvattaja-aamiainen ja luento

Tuire Tamminen (ELL, DECAR) luennoi aiheesta “Koirien hedelmällisyys, keinosiemennys ja ulkomaisten urosten käyttö pakastespermalla”. Kasvattaja-aamiaisella kasvattajat ja kasvattajaksi aikovat voivat keskustella aiheesta ja jakaa kokemuksiaan.

Aamiaisen tarjoilu aloitetaan klo 9:30. Luento alkaa klo 10 ja loppuun on varattu noin tunti kysymyksille sekä keskustelulle. Erikoisruokavalioista aamiaisella on huomioitu laktoositon ja lihaton vaihtoehto. Huomioi, että aamiaiselle on täytynyt ilmoittautua ennakkoon.

Nuori staffi -kilpailu & näyttelytreenit

Nuori staffi -kisa on epävirallinen näyttely alle 18 kuukautta vanhoille rekisteröidyille staffordshirenbullterriereille. Kisaan on ilmoittautunut 39 koiraa! Kisan tuomarina toimii ulkomuototuomari Elena Ruskovaara. Urokset ja nartut kisaavat omissa, iän mukaan määräytyvissä luokissa.

Ennen kisaa järjestetään näyttelytreenit, joissa kerrotaan lyhyesti perustiedot näyttelyistä sekä opetetaan, miten staffi esitetään näyttelyssä. Treenit ohjaa Jarmo Varjela ja ne ovat maksuttomat.

Lisätiedot kisasta

Kennelliiton jalostustarkastus

Tapahtumassa järjestetään ensimmäinen Kennelliiton uusien ohjeiden mukainen jalostustarkastuksen ulkomuoto-osio staffeille. Tarkastajana toimii ulkomuototuomari ja kasvattaja Kaisa Metteri-Gold (kennel Masterbolt). Tarkastukseen on ilmoitettu kuusi koiraan.

Dobo

Tutustu koirasi kanssa Doboon koulutusohjaaja Mari Mäkelän johdolla klo 10:30-13:00 välisenä aikana. Harjoituksissa hyödynnetään tasapainotyynyjä ja -palloja. Se kasvattaa ohjaajan ja koiran lihaskuntoa, kehonhallintaa, liikkuvuutta sekä tasapainoa. Dobo on maksuton ja siihen ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon.

Toimintarata

Opi vinkkejä, miten voit aktivoida koiraasi kotona esimerkiksi nenätyöskentelyn tai temppujen opettelun avulla. Toimintarata on käynnissä klo 10:30-12:00 välisenä aikana. Toimintarata on maksuton ja siihen ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon.

Terveystarkastukset

Viralliset terveystarkastukset suorittaa eläinlääkäri Elina Pietilä. Yhdistys tukee SBTY:n jäsenien staffien ja amstaffien tarkastuksia. Hinnat: silmät 55 € (jäsenien staffit ja amstaffit) / 60 € (muut), silmät + polvet 75 € / 85 €, silmät +polvet + sydän 90 € / 100 €.

Terveystarkastuksiin mahtuu vielä muutamia koiria: ilmoita koirasi terveystarkastuksiin. Maksa ilmoittautumismaksu yhdistyksen tilille FI7980001401506655 viitteellä 201511152. Lähetä maksukuitti osoitteeseen sihteeri@staffordshirenbullterrieriyhdistys.fi.

Terveystarkastuksen aloitetaan klo 13:00. Katso tarkempi aikataulu kutsukirjeestä.

DOGRISK-näytteenotto

Dogrisk-tutkimusprojekti selvittää, ympäristö- ja perintötekijöiden vaikutusta koirien sairauksiin.   Tapahtumassa otetaan veri-, uloste- ja virtsanäytteitä kaikilta halukkailta koirilta. Koiran tulisi paastota 12 tuntia ennen näytteenottoa eli aamun ruoka tulisi jättää väliin. Täytä esitietolomake etukäteen niin näytteenotto sujuu nopeasti. Toivottavasti moni antaa koiraltansa näytteen tärkeään tutkimukseen! Lisätiedot ja ohjeet.

Tuote-esittelijät

Paikan päällä on yhdistyksen tavaramyynti ja kahvila, josta saa juotavaa ja pientä syötävää. Varaa mukaasi käteistä rahaa ostoksia varten! Lisäksi mukana tuote-esittelijöitä:

Bestis - rotukohtaiset asut koirille, staffeille oma haalari
Ilo-Willa - rotutekstiilit ja yhdistyksen oma huppari (lisäinfoa tulee pian)
Tassu-Trio - eläintarvikeliike

TIEDUSTELUT

Terveystarkastukset: Maarit Jokitulppo, jokitulppo.maarit@gmail.com.

Jalostustarkastus: Anja Karlsson, anja.karlsson@kolumbus.fi, p. 0400 400 788.

Muu ohjelma ja ilmoittautumiset: Riitta Partala, p. 0400 225 234, sihteeri@staffordshirenbullterrieriyhdistys.

SPONSORIT