Etusivu Staffi Amstaffi Yhdistys Alaosastot Pentuvälitys Jalostus ja terveys Kasvattajia Harrastukset Staffi-lehti Erikoisnäyttely 2018 Staffipäivä 2018 Linkit Jäsenille Tapahtuma-arkisto In English
Kuvaaja: Terhi Tuomola

Sairaudet

Uusimmat terveystutkimukset ja terveystilastot Suomen Kennelliiton KoiraNet-jalostustietojärjestelmästä.

Vuonna 2012 rotujärjestö työsti terveyskyselyn, johon saatiin vastauksia yhteensä 102 staffin osalta. Vastauksista on koottu yhteenveto (PDF).

Vuonna 2017 jalostustoimikunta työsti  internetpohjaisen terveyskyselyn, johon saatiin vastauksia ynteensä 566 staffin osalta. Vastauksista on koottu yhteenveto (PDF).

Lisätietoa

Staffordshirenbullterrieriyhdistyksen sivut Iso-Britanniassa ovat varsinainen tietopaketti, johon suositellaan tutustumaan www.staffords.co.uk. Sivuilta löytyy paljon tietoa staffeista, niin pennutuksesta kuin terveydestäkin. Perustietoa muun muassa demodikoosista, patella luxatiosta ja pehmeän kitalaen ongelmista löytyy osoitteesta www.staffords.co.uk/sbtvet.