Pentuvälitys

Jenni Sandell
Järvenpää
sunkka.sandell(at)gmail.com
p. 044 967 5035 (klo 16-19)

Jenni voi auttaa myös tilanteissa, joissa joudut luopumaan aikuisesta koirastasi. Ota siis yhteyttä niin saat apua uuden vastuullisen kodin etsimisessä.

Amstaffien pentuvälitystiedot löytyvät Suomen Amerikanstaffordshirenterrieriyhdistyksen sivulta.

PENTUJA VÄLITYKSESSÄ

Tällä hetkellä ei pentueita pentuvälityksessä

AIKUISET KOTIA ETSIVÄT

Tällä hetkellä ei aikuisia kotia etsiviä koiria pentuvälityksessä.

PENTUVÄLITYKSEN EHDOT

Välitämme vain Suomessa kasvatettuja (pentuerekisteröityjä) pentueita. Kasvattajan tulee olla kennelnimen haltija ja SBTY ry:n jäsen.

Pentuvälityksen pääsyvaatimukset:

• Pentueen vanhempien tulee olla terveystutkittuja ennen astutusta

• Molemmilla vanhemmilla tulee olla Kennelliiton viralliset voimassa olevat PEVISA-ehtojen mukaiset tutkimustulokset lonkista ja silmistä. Lisäksi yhdistys suosittelee molemmilta vanhemmilta virallisia tutkimustuloksia kyynär- ja polvinivelistä.

• Toisen vanhemmista tulee olla L-2-HGA -testattu terveeksi (mikäli vanhempien testituloksia ei löydy yhdistyksen ylläpitämästä listauksesta, toimita todistukset testitulossivuilla näkyvään osoitteeseen)

• Kaihia sairastavien vanhempien pentuja ei välitetä

• Astutuksesta tulee olla kulunut vähintään viisi viikkoa tai nartun tulee olla ultraäänitutkimuksella todettu kantavaksi

• Kasvattaja sitoutuu liittämään kasvattamiensa pentujen ostajat Staffordshirenbullterrieriyhdistyksen pentuejäseniksi heidän niin halutessaan. Kasvattaja vastaa tarvittavien tietojen toimituksesta yhdistyksen jäsensihteerille.

Pentuvälittäjälle toimitettavat tiedot:

• Pentueen vanhempien rekisterinumerot

• Jos L-2-HGA -testitulosta ei löydy yhdistyksen listauksesta, todistus tulisi toimittaa listauksen ylläpitäjän lisäksi myös pentuvälittäjälle tiedoksi

Pentuvälitykseen eivät pääse kasvattajien pentueet

• Jotka eivät ole kennelnimen haltijoita

• Jotka eivät ole yhdistyksen jäseniä

• Jotka rekisteröivät yli 50 pentua vuodessa rotuun katsomatta

• Astuttavat toistuvasti alle 10 kk välein narttuja

• Pentueet, jotka ovat syntyneet tai rekisteröity ulkomailla. Tämä koskee myös siis pentuja/pentueita, jotka on myöhemmin rekisteröity Suomeen.

AIKUISET KODINVAIHTAJAT

Suosittelemme ensisijaisesti ottamaan yhteyttä koiran kasvattajaan ja tiedustelemaan löytyykö sitä kautta aikuiselle koiralle uusi koti. Jos ei, niin yhdistys välittää myös aikuisia kodinvaihtajia.

Välityksen ehdot:

• Koiran tulee olla Suomen Kennelliittoon rekisteröity

• Omistajan tulee olla yhdistyksen jäsen