Lauantaina 1.10.2022 kokoonnumme viettämään Staffipäivää Tuusulaan!

Ohjelmassa ovat Nuori staffi -kilpailu, näyttely- ja arkitottelevaisuustreenit, rally-tokon lajiesittely sekä mahdollisuus viehejuoksuun.

PAIKKA

Männistön lava, Tuusula

Männistöntie, 04500 Kellokoski

Tapahtuman kutsukirje

Tapahtuman alustava aikataulu:

10:30 - 11:00 Rally-tokon lajiesittely

10:45 - 11:45 Näyttelytreenit

11:15 - 11:45 Vinkkejä arkitottelevaisuuteen

12:00 -> Nuori Staffi –kilpailu

12:30 - 13:00 Rally-tokon lajiesittely

13:00 -> Mahdollisuus kokeilla viehejuoksua

13.30 - 14:00 Vinkkejä arkitottelevaisuuteen

14:00 - 16:00 Rally-tokon opettelua ohjatusti

14:30 - 16:00 Arkitottelevaisuus vinkkejä ohjatusti

NÄYTTELYTREENIT

Ennen Nuori Staffi -kisaa järjestetään näyttelytreenit, joissa käydään lyhyesti läpi koiranäyttelyiden perusteet sekä opetetaan, miten staffi esitetään näyttelyssä.

Näyttelytreenien vetäjinä toimivat:

Taina ja Harri Hirvonen,  Kennel Cordial Rascal sekä Niina Pylkkänen, Kennel Highline's

Näyttelytreenit ovat maksuttomat.

NUORI STAFFI -KILPAILU

Nuori staffi -kisa on epävirallinen näyttely alle 18 kuukautta vanhoille rekisteröidyille staffordshirenbullterriereille. Urokset ja nartut kisaavat omissa, iän mukaan määräytyvissä luokissa.

Kisan tuomarina toimii ulkomuototuomari Jouko Leiviskä

NUORI STAFFI -KILPAILUN OSALLISTUJAT

TULOKSET JA ARVOSTELUT

ARKI-TOTTELEVAISUUS HUKASSA?

Tapahtumassa on mahdollisuus saada hyviä vinkkejä oman koiran motivointiin ja erilaisiin palkkausvaihtoehtoihin.

Vinkkejä antamassa: Kirsi Kostamo & Uini-staffi

RALLY-TOKO

Rally-toko on 2000-luvun alkupuolella Yhdysvalloissa kehitetty laji, joka yhdistää elementtejä tokosta, agilitystä ja koiratanssista!

Rally-toko on hauskaa aktivointia, jota voivat harrastaa kaikenikäiset ja kaiken kokoiset koirat ja ihmiset. Rally-tokon tavoitteena on ohjaajan ja koiran välinen yhteistyö sekä opettaa ohjaajalle hyvää koiran käsittelytaitoa.

Lajia esittelevät tapahtumassamme lajin aktiiviset harrastajat: Mari Pellikka & staffit Muffe sekä Sumo ja Jenni Sandell ja Toivo-staffi.

Tapahtumapaikalla myös mahdollisuus kokeilla muutamia kylttejä ohjatusti. Tervetuloa mukaan!

Rally-toko treenit ovat maksuttomat.

VIEHEJUOKSU

Tapahtumassa mahdollisuus kokeilla myös lyhyt matka (n. 25-30m) viehejuoksua!

Viehejuoksu on yleisimmin tullut tutuksi vinttikoiraroduille tarkoitettuna koemuotona, jonka tarkoituksena on selvittää koirien metsästys- ja juoksuominaisuuksia. Koska kyseiset rodut on kehitetty metsästämään nimenomaan näköaistinsa perusteella, juoksevat ne kilpailuissa moottorikäyttöisen vieheen perässä. Viehe on yleensä tekoturkiksesta askarreltu, saaliseläintä jäljittelevä rätti (tapahtumassa käytämme värikästä roskapussia ja lopussa viehe piiloutuu säkin sisälle). Vinttikoirakisoja pidetään sekä lajiin kehitetyillä radoilla että myös maastokilpailuina suorituksen tapahtuessa tällöin esimerkiksi hiekkakuopalla tai pellolla. Vaikka kilpailut ovatkin avoinna vain tietyille roduille, sopii viehejuoksu harrastuksena kaikille terveille ja hyväkuntoisille koirille!

Saaliin perään ryntääminen on osa koiran metsästyskäyttäytymistä. Moni koira rakastaa pallon, toisen koiran tai pupujussin perässä juoksemista. Luontaisten käyttäytymismallien tyydyttäminen ohjattuna toimintona onkin tärkeää eläimen hyvinvoinnille.

Viehejuoksu on loistava mahdollisuus antaa koiran nauttia vauhdista ja jahtaamisesta.

Tervetuloa kokeilemaan tätä yhdessä koirasi kanssa!

Lajiin opastamassa Lulubellen Rytmiryhmä sekä heidän rytmikkäät lajia harrastavat toverit.

VALOKUVAUS

Haluaisitko koirastasi laadukkaita valokuvia?

Tapahtuma-alueella Koiravalokuvaus -Dog Photography ministudio, jossa voit käydä kuvauttamassa koirasi ilmaiseksi. Maksat vain kuvista jotka haluat itsellesi. Kuvien hinnasto on esillä tapahtumapaikalla.

ROKOTUKSET

Kaikkien osallistuvien koirien tulee olla rokotettu Kennelliiton määräysten mukaisesti. Huomioithan, että sekä penikkatauti-, että rabiesrokotteen antamisesta täytyy olla kulunut vähintään 21 vuorokautta.

MUUT OHJEET

lmoittautumismaksu palautetaan ainoastaan siinä tapauksessa, jos näyttely peruutetaan tai osallistujamäärää joudutaan rajoittamaan viranomaismääräysten vuoksi ilmoittautumisjärjestyksen mukaisesti.

TAPAHTUMAA TUKEMASSA

Monster Pet Food