VIRKEÄ VETERAANI -KILPAILU

Virkeä veteraani -kisa epävirallinen näyttely yli 7 vuotta vanhoille vanhoille FCI:n tunnustaman maan kenneljärjestössä rekisteröidyille staffordshirenbullterriereille, jotka on tunnistusmerkitty Kennelliiton hyväksymällä tavalla. Urokset ja nartut kisaavat omissa, iän mukaan määräytyvissä luokissa.

UROKSET:  NARTUT:
Ikinuoret miehet 7 v – alle 10-vuotiaat Ikinuoret leidit 7 v – alle 10-vuotiaat
Teräsmiehet yli 10-vuotiaat  Rautarouvat yli 10-vuotiaat

Tuomari valitsee jokaisesta luokasta neljä parasta koiraa, jotka palkitaan. Luokkavoittajat jatkavat paras uros- tai paras narttu -luokkiin. Paras uros ja narttu kilpailevat kisan voitosta. Jokainen koira saa kirjallisen arvostelun.

Kisassa palkitaan myös iältään vanhin staffi, joka osallistuu kisaan, vaikka ei olisi sijoittunut kisassa, nimikkeellä TERÄSSTAFFI

STAFFEIN PARI -kilpailu, parikilpailussa kilpailevat parit, jotka muodostuvat kahdesta mahdollisimman samannäköisestä koirasta. Parikilpailuun ilmoittautuminen paikan päällä ilmoittautumisen yhteydessä.

PARAS PÄÄ -kilpailu, Tuomari valitsee jokaisesta luokasta yhden jatkoon kilpailemaan parhaasta päästä.

PARAS KASVATTAJA -kilpailu, paras kasvattajaryhmä valitaan niiden kasvattajien kesken, joilla vähintään kolme koiraa osallistuu kilpailuun.

Tapahtumassa noudatetaan Suomen Kennelliiton hallituksen hyväksymiä rokotusmääräyksiä. Kaikkien osallistuvien koirien tulee olla rokotettu Kennelliiton määräysten mukaisesti. Huomioithan, että sekä penikkatauti-, että rabiesrokotteen antamisesta täytyy olla kulunut vähintään 21 vuorokautta.