Vuoden staffikilpailut

Kilpailuihin saavat osallistua kaikki Suomessa vakituisesti asuvat, Suomen tai FCI:n alaiseen rekisteriin rekisteröidyt Staffordshirenbullterrieriyhdistys SBTY ry:n, jäljempänä SBTY:n jäsenten omistamat staffordshirenbullterrierit. Jos koiralla on useampi omistaja, katsotaan omistajaksi henkilö, jonka luona koira pääasiallisesti asuu.

Kilpailukausi on kalenterivuosi ja omistajan on oltava vähintään puoli vuotta yhdistyksen jäsen ko. kilpailukaudella, lukuunottamatta kasvattajakilpailua jossa kasvattajan/kasvattajien tulee olla koko kilpailukausi yhdistyksen jäseniä.

Jokaisen koiran tulokset on omistajan itse huolehdittava Staffi-lehdessä/ kotisivujen jäsenosiossa erikseen ilmoitetulla tavalla määräaikaan mennessä yhdistykselle. Tuloksissa tulee olla kilpailuun osallistuvan koiran virallinen nimi ja rekisterinumero, sen tulokset niin että niistä ilmenee kilpailun ohjeiden mukaiset tulokset ja tiedot sekä koiran omistaja/t yhteystietoineen. Mikäli tulokset toimitetaan puutteellisina, on SBTY ry:n hallituksella oikeus olla ottamatta huomioon ko. koiran tuloksia.

Valitukset tuloksista on tehtävä viimeistään yhden (1) kuukauden kuluessa tulosten julkaisemisesta, mikäli koiran tulokset on lähetetty määräaikaan mennessä täydellisinä. Kirjallinen valitus, jossa on ilmoitettava selkeästi mistä valitetaan, postitetaan SBTY ry:n sihteerille ja sen käsittelee SBTY:n hallitus.