Vuoden Staffi

Vuoden Staffi-kilpailussa huomioidaan tulokset korkeintaan kuudesta (6) näyttelystä, joista vähintään kolme (3) tulee olla kotimaisista näyttelyistä. Korkeintaan kaksi (2) tulosta kuudesta saa olla ulkomaisista näyttelyistä. Ulkomaisten näyttelyiden tulokset ja näyttelyn koiramäärä on todistettava virallisella tositteella tai kyseisen maan tietokannan esim. tuloslinkillä.  Sijoituksista ei huomioida kuin enintään kaksi (2) tulosta samalta tuomarilta.

Tulosten mennessä tasan, voittajan ratkaisee arvonta, jonka hallitus suorittaa.

Pistelaskussa huomioidaan SBTY:n erikoisnäyttelyn ja Terrierijärjestön erikoisnäyttelyn pisteet kansainvälisen näyttelyn pisteytyksen mukaan.  RYP- ja BIS-sijoitukset koskevat ainoastaan varsinaisia RYP- ja BIS-kilpailuja; ei esim. BIS-veteraani- tai BIS-juniorisijoituksia. Erikoisnäyttelyn ja STJ:n päänäyttelyn pistemäärä katsotaan BIS-sijoituksen mukaan (ei RYP-sijoitus).

Tuloksia toimittaessa tulee ilmetä vähintään kolmen ja enintään kuuden näyttelyn päivämäärät, paikat, näyttelytulokset, tuomareiden nimet ja virallisiin luokkiin (pentuluokkiin osallistuneita ei huomioida) osallistuneiden staffien määrät ja koiran omistaja/t yhteystietoineen sekä tarvittavat lisäliitteet ulkomaisista tuloksista.

Tyyppi Ryhmänäyttely   KR- ja NORD näyttely   KV- ja erikoisnäyttely
Sijoitus 1-20 staffia 21-> staffia 1-20 staffia 21-> staffia 1-30 staffia 31-> staffia

BIS1

BIS2 12 15 15 18 19 23
BIS3 11 14 14 17 18 22
BIS4 10 13 13 16 17 21
RYP1 9 11 11 13 14 17
RYP2 8 10 10 12 13 16
RYP3 7 9 9 11 12 15
RYP4 6 8 8 10 11 14
ROP 5 6 6 7 8 10
VSP 4 5 5 6 7 9
PU/PN2 3 4 4 5 6 8
PU/PN3 2 3 3 4 5 7
PU/PN4 1 2 2 3 4 6

Pistelaskentaohje:
1. Taulukosta valitaan näyttelytyyppi (Ryhmänäyttelyt, KR- ja NORD näyttelyt tai KV-/erikoisnäyttelyt)
2. Taulukosta valitaan koiramäärä (alle vai yli 20/30 staffia).
3. Taulukosta valitaan koiran sijoituksen mukaan pisteet.

Esimerkki:
1. ryhmänäyttely PN2, 25 staffia 4p.
2. Kr näyttely RYP2, 15 staffia 10p.
3. STJ:ssä BIS3, 72 staffia 22 p.