Vuoden Veteraani

Vuoden Veteraani kilpailussa huomioidaan tulokset korkeintaan neljästä (4) näyttelystä, joista vähintään kaksi (2) on kotimaisia näyttelyitä. Korkeintaan kaksi (2) tulosta neljästä saa olla ulkomaisista näyttelyistä. Ulkomaisten näyttelyiden tulokset ja näyttelyn koiramäärä on todistettava virallisella tositteella tai kyseisen maan tietokannan esim. tuloslinkillä.  Sijoituksista ei huomioida kuin enintään kaksi (2) tulosta samalta tuomarilta.

Tulosten mennessä tasan, voittajan ratkaisee arvonta, jonka hallitus suorittaa.

Pistelaskussa huomioidaan erikoisnäyttelyinä SBTY:n erikoisnäyttely ja Terrierijärjestön erikoisnäyttely.

Sijoituksista huomioidaan enintään kaksi (2) samalta tuomarilta.

Tuloksia toimittaessa tulee ilmetä vähintään kahden ja enintään neljän näyttelyn päivämäärät, paikat, näyttelytulokset, tuomareiden nimet ja veteraani luokkiin osallistuneiden staffien määrät ja koiran omistaja/t yhteystietoineen sekä tarvittavat lisäliitteet ulkomaisista tuloksista

Näyttely Ryhmänäyttelyt, KR- ja NORD näyttelyt   KV näyttelyt   Erikoisnäyttelyt
sijoitus 1-5 veteraania 6-> veteraania 1-5 veteraania 6-> veteraania 1-5 veteraania 6-> veteraania
BIS1 vet 12 14 16 17 19 21
BIS2 vet 10 12 14 15 17 19
BIS3 vet 8 10 12 13 15 17
BIS4 vet 7 9 10 11 13 15
ROP vet 6 8 8 9 9 11
VSP vet 5 7 7 8 8 10
vet1 (ei SA) 4 6 6 7 7 9
vet2 3 5 5 6 6 8
vet3 2 4 4 5 5 7
vet4 1 3 3 4 4 6

Pistelaskentaohje:
1. Taulukosta valitaan näyttelytyyppi (Ryhmänäyttelyt, KR- ja NORD näyttelyt, KV näyttelyt ja erikoisnäyttelyt)
2. Taulukosta valitaan koiramäärä (alle vai yli 5 veteraanistaffia).
3. Taulukosta valitaan koiran sijoituksen mukaan pisteet.