Vuoden Rally-toko -koira ja Rally-toko -tulokas

Vuoden Rally-toko -koirakilpailuun hyväksytään koiran kolme parasta, hyväksyttyä ja virallista rallytokokoetulosta edellisen kalenterivuoden ajalta. Kaikissa kilpailuluokissa saadut pistemäärät lasketaan suoraan yhteen ja lisäpisteitä annetaan MES-luokassa kilpailleelle 5 p, ja VOI-luokassa 3 p./kisatulos.

Pisteiden mennessä tasan ratkaisee 1.-sijoitusten määrä jne. Pisteiden vieläkin mennessä tasan voittaa korkeammassa luokassa kyseisenä vuonna enemmän koetuloksia omaava koira. Tulosten mennessä tasan, voittajan ratkaisee arvonta, jonka suorittaa hallitus.

Vuoden Rally-toko-tulokkaana palkitaan em. laskukaavan mukaan parhaiten menestynyt kyseisenä kalenterivuonna virallisen kilpailu-uransa aloittanut koira. Sama koira voi olla sekä Vuoden Rally-tokokoira että Vuoden Rally-toko-tulokas.