Vuoden Monipuolisin Staffi

Kilpailussa huomioidaan ko. vuoden aikana Suomessa tehdyt tulokset, ja ne pisteytetään ohessa olevan taulukon mukaisesti. Kilpailussa huomioidaan enintään kuusi (6) tulosta, vähintään kolmesta (3) eri lajista, kuitenkin enintään kaksi (2) tulosta/laji. Tuloksien tulee olla virallisia koe-/kisa- tai näyttelytuloksia. Tulokset todennetaan toimittamalla kopio kilpailukirjasta mikäli tulos ei ole näkyvillä jalostustietojärjestelmässä.

Eniten pisteitä saanut on voittaja. Kahden tai useamman koiran päätyessä kokonaiskilpailussa tasatulokseen, voittaja on kilpailuvuotena useammassa eri lajissa kilpaillut koira. Mikäli tulos on tasan ratkaisee tuloksen arvonta, jonka hallitus suorittaa.

Mikäli taulukosta ei löydy jotain virallisesti Suomessa saatavaa koiraharrastusta, voidaan laji pisteyttää kilpailuvuoden kilpailua varten SBTY ry:n hallituksen toimesta.

Pisteitä huomioidaan seuraavasti:
• Näyttelyt: Arvostelujen laatumaininnat riippumatta luokasta
• Rally-Toko: Vain hyväksytyt tulokset (väh.70 pistettä)
• Toko: Kaikki tulokset 1-3
• Agility: Nollatulokset tai enintään tulos 10,00 (10 virhepistettä)
• Koiratanssi: Tuloksista erinomainen ja erittäin hyvä, kilpailuluokan mukaan
• Metsästyskoirien jäljestämiskoe: 1-3 tuloksista taulukon mukaan
• Nosework: taulukon mukaan

Pistetaulukko:

Pisteet 1 2 3 4
Näyttely H EH ERI -
Rally-toko ALO hyv AVO hyv VOI hyv MES hyv