VUODEN RALLY-TOKO -KOIRA JA RALLY-TOKO -TULOKAS

Säännöt

Vuoden Rally-toko -koirakilpailuun hyväksytään koiran kolme parasta, hyväksyttyä ja virallista rallytokokoetulosta edellisen kalenterivuoden ajalta. Kaikissa kilpailuluokissa saadut pistemäärät lasketaan suoraan yhteen ja lisäpisteitä annetaan MES-luokassa kilpailleelle 5 p, ja VOI-luokassa 3 p./kisatulos.

Pisteiden mennessä tasan ratkaisee 1.-sijoitusten määrä jne. Pisteiden vieläkin mennessä tasan voittaa korkeammassa luokassa kyseisenä vuonna enemmän koetuloksia omaava koira.

Vuoden Rally-toko-tulokkaana palkitaan em. laskukaavan mukaan parhaiten menestynyt kyseisenä kalenterivuonna virallisen kilpailu-uransa aloittanut koira. Sama koira voi olla sekä Vuoden Rally-tokokoira että Vuoden Rally-toko-tulokas.

Jokaisen koiran tulokset on toimitettava Staffi-lehdessä erikseen ilmoitetulle henkilölle annettuun määräaikaan mennessä. Valitukset Vuoden Rallytoko-koira ja Rallytokotulokas-kilpailun tuloksista on tehtävä viimeistään kahden (2) kuukauden kuluessa tulosten julkaisemisesta.