Etusivu Staffi Amstaffi Yhdistys Alaosastot Pentuvälitys Jalostus ja terveys Kasvattajia Harrastukset Staffi-lehti Erikoisnäyttely 2017 Staffipäivä 2016 Linkit Jäsenille Tapahtuma-arkisto In English

Vuoden agilitykoira ja agilitytulokas

Vuoden agilitykoira   Vuoden agilitytulokas
2016   Stormvinden´s Joyfull   ei valittu (ei osallistujia)
2015    Stormvinden´s Number One Uno
1995   Triland´s Discoking
1994   Miirafian Arba
1993   Kytökarun Donna

Vuoden agilitykoira ja Vuoden agilitytulokas-kilpailujen säännöt

Koska tulokset agilityssä ovat virhepisteitä on paras mahdollinen tulos nolla (0).Tulokset huomioidaan virallisista kilpailuista kalenterivuoden aikana.

Tulokset ovat kisassa koirakohtaisia. Viisi parasta koiran tulosta lasketaan yhteen. Kun viisi tulosta ilmoittaneet on sijoitettu paremmuusjärjestykseen, sijoitetaan neljä tulosta ilmoittaneet jne. Jos kukaan ei ilmoita viittä tulosta huomioidaan neljä, kolme jne. tuloksia saaneet.

Tuloksia yhteenlaskettaessa huomioidaan kilpailuluokka seuraavin lisäpistein:

• 1-luokan tulos +5 pistettä
  • 2-luokan tulos +3 pistettä
  • 3-luokan tulos +0 pistettä

Pienin yhteenlaskettu tulos luokkapisteet huomioituna voittaa. Jos useampi koira saa kisassa täsmälleen saman tuloksen, voittaa koira jolla on enemmän ykkössijoituksia. Mikäli ykkössijoitustenkin määrä on sama, ratkaistaan voittaja ajan perusteella: se koira voittaa, jolla ykkössijoitusten ihanneaikojen alitusten keskiarvo on suurempi.

Vuoden agilitytulokkaana palkitaan em. laskukaavan mukaan parhaiten menestynyt kyseisenä kalenterivuonna virallisen kilpailu-uransa aloittanut koira. Sama koira voi olla sekä agilitytulokas että agilitykoira.

Jokaisen koiran tulokset on toimitettava Staffi-lehdessä erikseen ilmoitetulle henkilölle annettuun päivämäärään mennessä. Valitukset Vuoden agilitykoira ja Vuoden agilitytulokas-kilpailun tuloksista on tehtävä viimeistään kahden (2) kuukauden kuluessa tulosten julkaisemisesta.

Vuoden agilitytulokas valitaan ensimmäisen kerran vuonna 2016.